FOLLOW US!

Facebook som medie- og markedsføringskanal

Facebooks popularitet når stadig nye høyder, og antallet brukere i Norge tilsvarer nå mer enn halvparten av landets befolkning. Med nesten tre millioner norske profiler sier det seg selv at dette er en kanal for medieeksponering og markedsføring som er praktisk talt uvurderlig. Det nytter nesten ikke å drive noen kunderettet virksomhet i dag uten å profilere seg på Facebook. Det mange ikke har skjønt er imidlertid at det ikke er nok å ha en profil på Facebook, man må også ha en strategi for Facebook.

Med egen side på Fafacebook-76534_960_720cebook kan en bedrift eller organisasjon oppdatere status, legge ut bilder og samle informasjon om produkter, tjenester, tilbud, åpningstider, og så videre. Men for å optimalisere fremtoningen på Facebook er det viktig å ha en bevisst strategi som gir maksimalt utbytte og ikke bare et samlested for venner og liker. Tenk over at så mange som 1 milliard mennesker til tider bruker Facebook en gitt dag.

En Facebook-strategi må forholde seg til at mye av bruken av dette mediet skjer mens brukerne holder på med andre ting, enten det er på jobben, foran tv-skjermen eller på et transportmiddel. Dette innebærer at man via denne plattformen kan treffe kundene nesten hvor og når som helst.

Facebook samler inn veldig mye informasjon om sine brukere, og eksisterer for å selge reklame. Derfor gir de deg også oppdatert informasjon som hjelper deg et stykke på veien, og Norsk Plan kan vise deg hvordan du utnytter dette. For å fullt utbytte av vår rådgivning anbefaler vi derfor at du bestiller en full Facebook-pakke fra oss, som går inn på både demografi og målgrupper, bruk og misbruk av Facebook og strategier som sikrer deling og spredning. Hovedsaken i en Facebook-strategi er jo ofte å få en sak til å gå viralt og dermed få stor publisitet på kort tid.

FOLLOW US